Je hebt als ondernemer vast wel eens gehoord van narrowcasting: het uitzenden van een eigen programma op een gesloten tv-netwerk op een bepaalde locatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de schermen in een ziekenhuis, wachtruimte of op een veerboot. Als eigenaar van zo’n narrowcastingsysteem heb je dus alle controle over de uitzendingen. Dus is narrowcasting een interessante investering vraag je je misschien af.
Controle over de uitzending
Juist omdat je alle controle hebt over wat er uitgezonden wordt, op welke plek en op welk tijdstip, kan narrowcasting marketing erg interessant zijn. Je maakt immers ook een uitzending voor een specifiek publiek. Als je een winkel hebt dan weet je wat voor soort mensen er binnen komen en wat hun interesses ongeveer zijn. Jij probeert ze te bedienen met reclame en aanbiedingen. Als deze groep, die al in jouw pand is en dus geïnteresseerd is in jouw producten, de juiste informatie of aanbiedingen te zien krijgen, dan gaan deze sneller tot aankoop over.
Investering in narrowcasting
De initiële investering voor een narrowcastingsysteem op locatie is natuurlijk de aanschaf van de schermen het CMS systeem waarmee je de uitzending kunt samenstellen. Daarna zijn de kosten minimaal en kun je je publiek zo vaak als je wilt bedienen met interessante
informatie en aanbiedingen. Als je niet wilt investeren, maar wel geïnteresseerd bent in narrowcasting, dan zou je eens kunnen kijken waar jouw potentiële klanten veel komen en of daar een narrowcastingsysteem is waar je wellicht op kunt adverteren. Voor een restauranthouder op de Waddeneilanden kan het heel interessant zijn om te adverteren op het narrowcastingsysteem aan boord van de veerboot bijvoorbeeld.
Narrowcasting kan dus een heel interessante investering zijn voor jouw bedrijf, en is zeker een nader onderzoek waard.